Čo potrebujem k cvičeniu?


  1. Pohodlné oblečenie

  2. Karimatku s nešmykľavým povrchom

  3. Malú deku ( mikinu ) a ponožky na konečnú relaxáciu

  4. Otvorenú myseľ a jemný úsmev

  5. Ak som „ poskracovaný“ tak pás a jogový blok ( alternatíva opasok zo županu a hrubá kniha o ktorú sa dá oprieť)



Odporúčania pre cvičencov jogy:

  1. Nemaj na prvých hodinách jogy na seba veľké nároky a očakávania. Progres je postupný a dostaví sa pravidelným cvičením aj v domácom prostredí. Lipnutie na rýchlom progrese je skôr brzdou a môže spôsobiť zranenie.

  2. Príď na hodinu s otvorenou mysľou. Nemusíš nikoho a nič slepo nasledovať. Cíť sa na hodinách voľne a slobodne. Neobávaj sa toho ako vyzeráš, čo máš oblečené, či máš upravené vlasy... Na hodinách si tykáme.

  3. Nerob iným to, čo sa nepáči tebe. Preto prosím nemeškaj, neodchádzaj skôr, nerozprávaj cez hodinu, nežuvaj žuvačku, VYPNI SI MOBIL (alebo ho radšej nechaj doma)

  4. Ak spočiatku nevieš dýchať pri cvičení jogy dýchaj prirodzene. Nádych, výdych – NOSOM. Časom sa naučíš zosynchronizovať pohyby tela a dychu.

  5. Uč sa koncentrovať sám na seba. Skús byť pri relaxácii aspoň niekoľko minút v pokoji bez naprávania si oblečenia, poškrabania sa, či úpravy vlasov. Pri pravidelnom cvičení zistíš, že sa ti lepšie cvičí na prázdny žalúdok, ideálne 3 hodiny po jedle. Prázdny žalúdok nezaťažený potravinami a tekutinami ti poskytuje ľahkosť v pohybe.

  6. Joga nesúťaží, neporovnáva, nemá stupne víťazov. Jedným z cieľov jogy je stíšiť ego, priniesť pokoru a harmóniu. Každý má svoj dôvod prečo prišiel na hodinu jogy... zdravotné komplikácie... spevnenie postavy, lepšie držanie tela.. odreagovanie sa od vzruchov bežného života, stresu v práci a pod... Si tu z vlastného rozhodnutia a investuješ svoj voľný čas, ktorý má väčšiu hodnotu ako tvoj finančný príspevok na hodinu. Nevzdávaj sa hneď, ak máš pocit, že joga je náročná, alebo ti nemá čo dať. Daj jej šancu a možno po pár hodinách zistíš, že si vyrovnanejší a pokojnejší.